>
Twój koszyk
koszyk jest pusty
Panel klienta
Typopolo. Album typograficzno-fotograficzny

Typopolo. Album typograficzno-fotograficzny

Redakcja: Rene Wawrzkiewicz
Teksty: Rene Wawrzkiewicz, Anna Zabdyrska
Wydawca: Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmian
Warszawa 2014
Mecenas:Pan tu nie stał

TypoPolo, pojęcie po raz pierwszy użyte przez Jakuba Hakobo Stępnia w 2001 roku, opisuje estetyczny fenomen, jakim była amatorska typografia tworzona na potrzeby handlu i rzemiosła w latach 90. XX wieku. Prymitywne reklamy, szyldy i napisy informacyjne stały się wizualnym odzwierciedleniem zmian ekonomicznych i politycznych w Polsce, symbolem czasów romantycznego przełomu, kiedy „każdy mógł być tym, kim chciał, i wszystko było możliwe”.

Dziś, przez środowiska profesjonalnych grafików stylistyka TypoPolo postrzegana jest przede wszystkim jako przejaw nieudolności i złego gustu projektantów-amatorów. Rzadziej widzi się w niej formę języka wizualnego określonej przedsiębiorczej grupy społecznej, która działała i aktywnie „przeprojektowywała” swoje otoczenie w swoim czasie.

Polsko-angielska publikacja TypoPolo. Album typograficzno-fotograficzny pod redakcją Rene Wawrzkiewicza opisuje działania wizualne związane z wernakularną grafiką, przypadkową typografią i oddolnym projektowaniem. W albumie znajdziecie zdjęcia szyldów, tablic, plandek, napisów na murach i szybach. Uzupełnieniem książki są projekty fontów i liter zrealizowane przez profesjonalnych projektantów, poszukujących inspiracji w TypoPolo.

„Wbrew pozorom TypoPolo nie jest opowieścią o śmiesznych szyldach, kuriozach typograficznych, dziwactwach plastycznych oraz twórcach-amatorach pozbawionych «normalnego» zmysłu estetycznego. Widok ulic, wygląd sklepów, witrynowa grafika i typografia szyldów są bezpośrednim odbiciem procesów politycznych i ekonomicznych. Co więcej, TypoPolo to dowód na to, że estetyka jest wynikiem negocjacji różnych grup i sił społecznych, a język wizualny to nie tylko metoda neutralnej komunikacji, ale także narzędzie tworzenia podziałów” - Rene Wawrzkiewicz


 

cena 44,00 zł  40,00 zł
Osoby zainteresowane tym produktem kupowały również:
Nerwowa drzemka. O poszerzaniu pola w projektowaniu

Nerwowa drzemka. O poszerzaniu pola w projektowaniu

Podobne produkty:
Zapisz się do biuletynu
i otrzymuj najświeższe informacje o naszej ofercie
>
facebook pinterest instagram
opracowanie Prekursor